EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Área para discussão de tudo que envolve a aviação civil e atividades aeroespaciais em geral como aeronaves, empresas aéreas, fabricantes, foguetes entre outros.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
VICTOR
Sênior
Sênior
Mensagens: 4238
Registrado em: Qua Fev 19, 2003 5:50 pm
Localização: Curitiba

#16 Mensagem por VICTOR » Sáb Mar 19, 2005 6:27 pm





Carlos Eduardo

Podcast F1 Brasil
Avatar do usuário
Brasileiro
Sênior
Sênior
Mensagens: 9337
Registrado em: Sáb Mai 03, 2003 8:19 pm
Agradeceram: 506 vezes

#17 Mensagem por Brasileiro » Ter Mar 29, 2005 4:18 pm

Imagem

Transporte & Logística

A Embraer estuda um microjato com 4 lugares

São José dos Campos (SP), 29 de Março de 2005 - A Embraer estuda o desenvolvimento de um jato executivo para até quatro passageiros, conhecido no mercado pela sigla VLJ (Very Light Jet). Embora o projeto esteja bem avançado sob o ponto de vista técnico, o assunto é tratado com bastante sigilo pela empresa, que não confirma o novo desenvolvimento.

Em entrevista recente, o presidente da Embraer, Maurício Botelho, disse que a empresa está sempre atenta às novas oportunidades do mercado e em processo constante de análise de novos produtos. O único modelo de jato executivo da Embraer hoje, o Legacy, nas versões para 16 e 37 passageiros, tem 35 aeronaves em operação no mundo.

Em 2004 as vendas do Legacy representaram faturamento líquido de R$ 702,3 milhões, 33,7% mais que no ano anterior. Projeções feitas pela Federal Aviation Administration (FAA) e divulgadas semana passada pelo jornal USA Today, mostram que existe mercado potencial de 4,5 mil unidades para os chamados microjatos ou VLJ até o ano de 2016.

A empresa pioneira no segmento dos VLJ é a norte americana Eclipse, que no primeiro ano de lançamento do projeto, recebeu cerca de 800 encomendas, superando todas as expectativas do mercado para esse tipo de aeronave. Atualmente, além da Eclipse, outras duas empresas, a Cessna e a Adams estão em fase de certificação final de modelos VLJ. A expectativa dessas empresas é que os VLJ entrem em operação comercial a partir do próximo ano.

O potencial de mercado dos VLJ também será dos temas da terceira Labace (Latin American Business Aviaton Conference and Exhibition), que começa essa semana no Transamérica ExpoCenter, em São Paulo. Segundo o presidente da Associação Brasileira de Aviação Geral (Abag), Anderson Markiewicz, cerca de 30 desses microjatos já foram vendidos no Brasil antes mesmo das entregas terem sido iniciadas.

"O VLJ é um jato que inova no aspecto de preço, na faixa de US$ 1,3 milhão a US$ 2,5 milhões, o que expande a base da pirâmide em relação ao potencial de compradores". O menor jato hoje no mercado, dos modelos Cessa e Learjet, para até seis passageiros, segundo ele, custa na faixa de US$ 4 milhões.

"O VLJ é mais barato porque é menor e usa tecnologias inovadoras, tanto na parte estrutural, com materiais mais leves como a fibra de carbono, quanto nos seus sistemas e motores", explica. Além de motores mais econômicos, os microjatos também tem um custo operacional reduzido, uma vez que podem ser operados por apenas um piloto.

Segundo fontes do setor aeronáutico no Brasil, o projeto do VLJ mobiliza há seis meses um grupo grande de engenheiros na Embraer. Além de jatos menores que o Legacy, segundo a fonte, a Embraer também estuda o desenvolvimento de jatos executivos maiores.

A Embraer, segundo comentário feito no balanço de 2004, vê o mercado de aviação executiva com ótimas perspectivas e, de acordo com a sua estratégia de diversificação e aumento de receita, considera esse segmento extremamente importante para o seu crescimento. As previsões apontam para a venda de 7560 jatos executivos nos próximos 10 anos, sendo 1.485 unidades na categoria do Legacy.

Para aumentar a atratividade do modelo executivo - o preço varia de US$ 16 milhões a US$ 21 milhões - a Embraer incorporou avanços. O mais recente, o aumento do teto operacional de 39 mil para 41 mil pés, acaba de ser certificado pelas autoridades aeronáuticas do Brasil, EUA e Europa. O alcance do modelo era considerado desvantagem em relação aos concorrentes.

(Gazeta Mercantil/Caderno A - Pág. 17)(Virgínia Silveira)




Avatar do usuário
Brasileiro
Sênior
Sênior
Mensagens: 9337
Registrado em: Sáb Mai 03, 2003 8:19 pm
Agradeceram: 506 vezes

#18 Mensagem por Brasileiro » Sex Abr 01, 2005 12:12 pm

Transporte & Logística

Pessotti, um brasileiro, cria um microjato aos 72 anos

São José dos Campos (SP), 31 de Março de 2005 - Projetista reconhecido mundialmente lidera o projeto de novo avião. O engenheiro aeronáutico Guido Pessotti, reconhecido como um dos maiores projetistas de aviões do mundo, tendo liderado na Embraer o desenvolvimento de seus principais programas, desde o turboélice Bandeirante até o jato ERJ-145, envolveu-se em um novo desafio tecnológico: o desenvolvimento de um jato executivo que poderá revolucionar a categoria dos chamados microjatos ou VLJ (very light jet), a partir de um modelo bimotor, de baixo custo de aquisição e alcance acima de 1,3 mil milhas náuticas .

Concorrente do modelo VLJ da Embraer, o novo jato, batizado de EV-20 Vantage, está sendo projetado em parceria com a empresa Aeroálcool, de Franca e conta com o suporte financeiro de um milionário americano, Mathews Eller, dono da Eviation Jets. O executivo nomeou Pessotti como presidente da Eviation Jets do Brasil.

Eller, que conquistou a fama como jogador de futebol americano, também é hoje um bem sucedido produtor agrícola e empreendedor imobiliário nos Estados Unidos, mas a paixão pelo mundo da aviação o levou a pensar mais alto. Decidiu apostar no projeto de uma aeronave, cujo acervo tecnológico adquiriu da antiga empresa Visionaire. O avião foi projetado pelo inventor Burt Rettan, o americano que ganhou fama ao mandar o primeiro homem para o espaço numa aventura privada.

Escolhido por Eller, depois de uma minuciosa pesquisa na internet, Pessotti mergulhou fundo na tarefa de transformar o Vantage no VLJ mais competitivo do mercado. Para tanto, Pessotti recrutou um time de projetistas aeronáuticos de primeira linha, a maioria iteanos (formados no ITA) e ex-funcionários da Embraer. O novo avião, antes um monomotor com asas enflechadas para frente, tem agora duas turbinas e capacidade para levar nove passageiros com o peso de 8,5 mil libras ou 3.825 quilos.

"Este será o mais leve, maior e mais veloz jato da sua categoria, projetado para voar a uma altitude de 51 mil pés, numa velocidade acima de 807 quilômetros por hora", ressalta. Voar mais alto é diferencial importante para o EV-20, principalmente nos EUA, onde a maior parte dos jatos executivos voa a 41 mil pés. Voar mais alto e mais depressa, segundo Pessotti, também significa gastar menos combustível.

A explicação para tamanho desempenho, segundo Pessotti, é simples. "A 51 mil pés de altitude o EV-20 terá 15% da tração de 8,5 mil libras que tem ao nível do mar". A forma aerodinâmica do novo jato também é outro exemplo de avanço tecnológico do projeto.

"A aeronave terá um escoamento laminar naturalmente controlado, o que contribui para a redução do arrasto e garante maior desempenho para o avião". A estrutura é feita de fibra de carbono impregnada de resina. O preço do jato, menos de US$ 2 milhões, também é considerado um atrativo a mais, num mercado onde os jatos executivos de menor porte não custam menos de US$ 5 milhões.

O mercado para o EV-20 Vantage, que deverá ser lançado até o final deste ano, é estimado por Pessotti em mais de 100 aviões por ano. Estimativas feitas pela Federal Aviation and Administration (FAA) indicam um mercado potencial de 4,5 mil aeronaves VLJ nos próximos 10 anos. Este número, segundo Pessotti, chega a ser até conservador, se comparado à previsão da National Business Aviation Association - NBAA, de 15 mil jatos VLJ em 10 anos.

A decisão de produzir o EV-20 no Brasil, segundo Pessotti, foi tomada pelas facilidades oferecidas pelo País: mão-de-obra qualificada barata e custo de certificação reduzido em relação ao praticado nos EUA e na Europa. A homologação aeronáutica é considerada um dos itens mais caros na campanha de certificação de um novo avião. A homologação aeronáutica no Brasil é feita pelo Centro Técnico Aeroespacial (CTA), que mantém convênio com os principais órgãos homologadores europeus e norte-americanos.

A localização da linha de produção do EV-20 no Brasil, no entanto, ainda não está definida. "A decisão será tomada pelo presidente da Eviation Jets, Mathews Eller, que virá ao Brasil no próximo dia 15", comenta Pessotti. As opções se dividem entre São Carlos, onde a Aeroálcool tem atividades ou São José dos Campos (SP), onde Pessotti montou um escritório de engenharia, hoje localizado dentro de uma chácara de sua propriedade.

O investimento previsto no desenvolvimento do EV-20, até a sua homologação, está estimado em US$ 3 milhões. Para o lançamento do avião e a instalação do ferramental da produção em série deverão ser gastos mais US$ 10 milhões.

Aos 72 anos de idade, a experiência de projetar um novo jato no Brasil tem sido estimulante para Pessotti. Depois que saiu da Embraer, em 1992, onde atuou como diretor técnico entre 1969 a 1992, Pessotti começou a mostrar as suas habilidades de projetista em outros países do mundo. Poliglota, o engenheiro não teve dificuldades em se adaptar nos cinco países onde morou por quase 10 anos.

Na Coréia trabalhou para a Agency for Defense Development (ADD) no projeto de um avião turboélice de treinamento militar, o KT-1, equivalente ao Tucano da Embraer, que também foi projetado por ele na década de 80. Foi na Coréia que Pessotti liderou ainda o desenvolvimento do KT-2, avião de combate leve e de treinamento, atualmente em fase de produção.

Três anos depois o engenheiro levou o seu talento para a Dornier, empresa alemã adquirida mais tarde pela americana Fairchild. "Trabalhei lá na transformação do turboélice Dornier 328 em jato e também na definição de um jato de 70 passageiros, o DO 728. Com a saída da Fairchild, o projeto foi engavetado, mas está sendo agora retomado por um grupo chinês em associação com um consórcio alemão.

A trajetória de Pessotti pelo mundo incluiu ainda a indústria aeronáutica da Turquia, onde foi responsável pela implantação de um escritório de projetos e de engenharia e projetou um avião agrícola. Dois anos mais tarde, depois de ter passado pela França, Coréia (por duas vezes) e Romênia, Pessotti voltou ao Brasil e desenvolveu um avião próprio: o GP-101, com as iniciais do seu nome. Avião de treinamento, o monomotor GP-101, acabou sendo vendido para o amigo Ozílio Silva, ex-presidente da Embraer, na época em que a empresa era uma estatal.




Avatar do usuário
talharim
Sênior
Sênior
Mensagens: 9831
Registrado em: Sex Mai 07, 2004 11:40 pm
Localização: Santos-SP
Agradeceram: 212 vezes

#19 Mensagem por talharim » Dom Abr 03, 2005 7:33 pm

Falta de visao do c@%$#¨@¨%@ do empresariado brasileiro da área.

Teve que um americano só pra variar um pouco financiar a empreitada para o projeto começar a andar................

As divisas vao todas pros EUA e nada pros Brazuca :evil:




"I would rather have a German division in front of me than a French

one behind me."

General George S. Patton.
Avatar do usuário
Brasileiro
Sênior
Sênior
Mensagens: 9337
Registrado em: Sáb Mai 03, 2003 8:19 pm
Agradeceram: 506 vezes

#20 Mensagem por Brasileiro » Seg Abr 04, 2005 2:13 pm

Serão criados empregos no Brasil, e geração de impostos.
Desenvolverá tecnologia, uma vez que os engenheiros são Brasileiros, e é bem, capaz que os testes de laboratório, materiais e túnel de vento sejam feitos aqui mesmo no Brasil, e tal...
Não é uma idéia tão ruim...Apesar de que poderia ter sido nacional...



abraços




JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#21 Mensagem por JLRC » Seg Abr 18, 2005 11:14 am

Embraer Reports First Quarter 2005 Deliveries and Total Company Backlog


(Source: Embraer; issued Apr. 15, 2005)


SAO JOSE DOS CAMPOS, Brazil --- Embraer today announced its first quarter 2005 deliveries and company backlog for the Airline, Corporate and Defense markets.

Deliveries by segment were as follows:

--Airline Market:
-ERJ 145: 18
-EMBRAER 170: 10
Total Airline Market: 28

--Corporate Market
-Legacy: 2
Total Corporate Market: 2

Total: 30

Out of the total 145 aircraft expected to be delivered in 2005, Embraer delivered 30 aircraft in the first quarter of 2005.

Approximately 60% of the aircraft deliveries forecasted for 2005 will be concentrated in the second half of the year, which is when the first deliveries of the EMBRAER 175 and EMBRAER 190 are scheduled to begin.

Embraer maintains its forecast for deliveries of 145 Commercial, Corporate and Defense aircraft (including only executive transport aircraft) in each of the years of 2005 and 2006.

As of March 31, 2005, Embraer's firm order backlog, including the Airline, Corporate and Defense markets totaled US$ 9.9 billion.

Embraer's Commercial Aviation order book by product in March 2005 was as follows:

ERJ 145 Family:
-- firm orders:898
-- options: 233
-- delivered: 816
-- backlog: 82

EMBRAER 170/190 Family
-- firm orders: 357
--options: 387
--delivered: 56
--backlog: 301

TOTAL:
--firm orders: 1,255
--options: 620
--delivered: 872
--backlog: 383


-ends-




Sniper
Sênior
Sênior
Mensagens: 9654
Registrado em: Dom Fev 15, 2004 9:28 pm
Localização: Contagem - MG
Agradeceram: 7 vezes
Contato:

#22 Mensagem por Sniper » Seg Abr 18, 2005 12:14 pm

Embraer anunciará encomenda de cia aérea do Equador
Reuters


10:38 18/04


SÃO JOSÉ DOS CAMPOS (Reuters) - A Embraer anunciará por volta das 12h desta segunda-feira encomenda da companhia aérea Tame, do Equador, informou a assessoria de imprensa da fabricante de jatos.

Tame Línea Aérea del Ecuador, empresa aérea estatal, será a primeira cliente na América do Sul da nova família de jatos para entre 70 e 110 passageiros da Embraer. Em novembro passado, as duas companhias assinaram uma carta de intenções para a aquisição, pela Tame, de 3 aeronaves junto à fabricante brasileira, dois Embraer 170 (70 lugares) e um Embraer 190 (98 lugares). O acordo preliminar incluía ainda outras quatro opções de compra.

A assessoria de imprensa da Embraer não soube informar se o conteúdo do contrato que será assinado nesta segunda-feira por executivos da Embraer e da empresa equatoriana será o mesmo da carta de intenções.

Atualmente, a Tame tem em sua frota aviões Airbus A320, Boeings 727-200 e 727-100 e Fokkers F-28 4000, segundo informações disponíveis no site da empresa.

A Embraer também conversa com o governo do Equador para o fornecimento de produtos à Força Aérea do país, como jatos para vigilância e reconhecimento baseados na plataforma do avião regional ERJ 145, de 50 assentos, e o Super Tucano, aeronave para treinamento militar e suporte tático.




Imagem
JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#23 Mensagem por JLRC » Ter Abr 19, 2005 7:31 pm

Embraer Firms Sale of Three Embraer 170/190 Family Jets to TAME


(Source: Embraer; issued Apr. 18, 2005)


SÃO JOSÉ DOS CAMPOS, Brazil --- Embraer announced today it firmed the sale of three EMBRAER 170/190 family aircraft to TAME Línea Aérea del Ecuador, the staterun Ecuadorian airline. The customer will acquire two 76-seat EMBRAER 170 jets and one 104-seat EMBRAER 190, with deliveries to take place in 2005 and 2006.

The announcement confirms a Letter of Intent (LOI) disclosed in November 2004 in Quito. Under the contract signed today, TAME holds four options on aircraft of the same jet family.

“TAME’s selection is very rewarding for Embraer. The aircraft of the EMBRAER 170/190 family will surely be pivotal in supporting the airline’s national expansion and modernization plans,” said Romualdo Monteiro de Barros, Embraer Executive Vice- President for Defense.

Embraer received a delegation of TAME executives to take part in the signature of the contract, including Jorge Cabezas Quiroz, CEO of the airline. Among others, Embraer was represented by Barros and Antônio Luiz Pizarro Manso, Executive Vice-President Corporate & CFO. Sergio Abreu e Lima Florêncio, Brazilian Ambassador to Ecuador, and Jorge Ruales, Air Attaché of Ecuador, were also present at the signature of the contract.

TAME is Ecuador’s most important airline. In its 42 years of operation, it has flown more than 28 million passengers.

Embraer (Empresa Brasileira de Aeronautica S.A.) is the world's leading manufacturer of commercial jets up to 110 seats with 35 years of experience in designing, developing, manufacturing, selling and providing after sales support to aircraft for the global airline, Defense and Corporate markets. With headquarters in Sao Jose dos Campos, state of Sao Paulo, the Company has offices and customer service bases in China, France, Portugal, Singapore and the United States.

Embraer is among Brazil's leading exporting companies. As of March 31, 2005, Embraer had a total workforce of 16,409 people, including the employees of recently- acquired OGMA in Portugal, and its firm order backlog totaled US$ 9.9 billion.

-ends-




JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#24 Mensagem por JLRC » Ter Abr 26, 2005 8:18 pm

Embraer Announces Saudi Arabian Airlines' Order for 15 Embraer 170s


(Source: Embraer; issued Apr. 25, 2005)


SAO JOSE DOS CAMPOS, Brazil --- Saudi Arabian Airlines today announced a firm order of 15 EMBRAER 170 aircraft, with first delivery scheduled for December 2005. The airline becomes Embraer's first customer for the type in the Middle East.

The final contract, to be signed Wednesday in Riyadh, has a total value of about US$ 400 million at list price. All aircraft will be configured in a two-class layout with a total of 66 seats, six of which will be assigned to first class.

"I am sincerely pleased with our selection, as the Embraer's new jet will provide Saudi Arabian Airlines with the possibility to expand our domestic and regional aviation activity. By right-sizing our fleet with the EMBRAER 170, we are aiming at better serving our domestic and regional markets. The aircraft will offer our valued customers with optimum comfort and a highly reliable service," said H.E. Dr. Khaled A. Ben-Bakr, Director General Saudi Arabian Airlines. "Our choice reflects the level of confidence we have in Embraer as a leading manufacturer of commercial jets."

As it enters its 60th year of operation, Saudi Arabian Airlines is strongly committed to the development and expansion of services within the Kingdom and the region. The airline intends to deploy its newly acquired EMBRAER 170 within its domestic and regional markets, adding frequencies on existing routes and eventually developing mini-hubs at Hail City in the North of the country and Abha in the South.

"We are particularly proud and honored to welcome such a prestigious airline as Saudi Arabian Airlines to our growing family of customers," said Mauricio Botelho, President and CEO of Embraer. "Saudi Arabian Airlines' decision to select the EMBRAER 170 represents a milestone in the development of regional aviation within the region. We are privileged to be providing the very first regional jet aircraft to the Kingdom of Saudi Arabia, and we look forward to continuing the strong partnership that has developed between our two companies during the many years ahead."

-ends-




JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#25 Mensagem por JLRC » Qui Mai 05, 2005 6:26 pm

Pratt & Whitney Canada Awarded Two Major Contracts for Embraer's New Very Light Jet and Light Jet Aircraft


(Source: Pratt & Whitney Canada; issued May 3, 2005)


Longueuil, Quebec --- Pratt & Whitney Canada Corp. (P&WC) has secured two important wins in the very light jet and light jet markets with the selection of the PW617F and the PW535E engines for the new Embraer VLJ and LJ business and general aviation aircraft.

"These contracts solidify our presence in this fast emerging sector of the aircraft market," said Alain M. Bellemare, President, P&WC. "These latest wins reflect our significant investment and ongoing commitment to develop new products and technologies, and our ability to anticipate and strategically plan for emerging market opportunities. In fact, programs such as our PW600 have also acted as catalysts to help stimulate new markets, as is the case with the jet taxi."

"From the growth we are seeing in these two market segments, we believe that the opportunities are significant. We are encouraged by the sales volume projections of the aircraft manufacturers and the exciting development of the Jet Taxi market."

P&WC has now won three major competitions in the very light jet market segment within the past 3 years with its new PW600 engine family spanning the 900- to 3,000-pound thrust range. The PW617F engine, flat rated at 1,615 lbs. of takeoff thrust, is approximately a +10 per cent scale of one of the current PW600 engine models continuing the PW600 family's demonstrated scaleable concept. In addition, the PW600 delivers the added reliability and ease of operation with its dual-channel FADEC (Full Authority Digital Electronic Control).

The PW535E engine for Embraer's LJ embodies the ideal blend of advanced technologies and proven reliability and durability of the PW535 turbofan engine family that entered service in late 2000. Flat rated at 3,200 lbs. of takeoff thrust, it also features FADEC and injects new advanced proven technologies in the turbine and compressor areas to produce increased thrust with improved fuel consumption.

P&WC launched the PW600 engine family with the PW625F demonstrator program a few years ago. The PW600 has successfully targeted a new generation of very light jets that will deliver a level of affordability, reliability and operating economics previously thought unattainable for small, high performance business jet aircraft.

In addition, these very light jets in fact have fostered the emergence of jet taxi business model, offering on-demand, same-day, point-to-point transportation at a very affordable ticket price. "We see the jet taxi market as an exciting opportunity and with the already strong signs of its launch, we believe it will steadily build momentum to create a new, exciting means of business and personal travel," said Mr. Bellemare.

The PW617F engine is scheduled to be certified in the fourth quarter of 2007 while the PW535E is targeted for certification in mid-2008.

-ends-




JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#26 Mensagem por JLRC » Qui Mai 05, 2005 6:26 pm

Pratt & Whitney Canada Awarded Two Major Contracts for Embraer's New Very Light Jet and Light Jet Aircraft


(Source: Pratt & Whitney Canada; issued May 3, 2005)


Longueuil, Quebec --- Pratt & Whitney Canada Corp. (P&WC) has secured two important wins in the very light jet and light jet markets with the selection of the PW617F and the PW535E engines for the new Embraer VLJ and LJ business and general aviation aircraft.

"These contracts solidify our presence in this fast emerging sector of the aircraft market," said Alain M. Bellemare, President, P&WC. "These latest wins reflect our significant investment and ongoing commitment to develop new products and technologies, and our ability to anticipate and strategically plan for emerging market opportunities. In fact, programs such as our PW600 have also acted as catalysts to help stimulate new markets, as is the case with the jet taxi."

"From the growth we are seeing in these two market segments, we believe that the opportunities are significant. We are encouraged by the sales volume projections of the aircraft manufacturers and the exciting development of the Jet Taxi market."

P&WC has now won three major competitions in the very light jet market segment within the past 3 years with its new PW600 engine family spanning the 900- to 3,000-pound thrust range. The PW617F engine, flat rated at 1,615 lbs. of takeoff thrust, is approximately a +10 per cent scale of one of the current PW600 engine models continuing the PW600 family's demonstrated scaleable concept. In addition, the PW600 delivers the added reliability and ease of operation with its dual-channel FADEC (Full Authority Digital Electronic Control).

The PW535E engine for Embraer's LJ embodies the ideal blend of advanced technologies and proven reliability and durability of the PW535 turbofan engine family that entered service in late 2000. Flat rated at 3,200 lbs. of takeoff thrust, it also features FADEC and injects new advanced proven technologies in the turbine and compressor areas to produce increased thrust with improved fuel consumption.

P&WC launched the PW600 engine family with the PW625F demonstrator program a few years ago. The PW600 has successfully targeted a new generation of very light jets that will deliver a level of affordability, reliability and operating economics previously thought unattainable for small, high performance business jet aircraft.

In addition, these very light jets in fact have fostered the emergence of jet taxi business model, offering on-demand, same-day, point-to-point transportation at a very affordable ticket price. "We see the jet taxi market as an exciting opportunity and with the already strong signs of its launch, we believe it will steadily build momentum to create a new, exciting means of business and personal travel," said Mr. Bellemare.

The PW617F engine is scheduled to be certified in the fourth quarter of 2007 while the PW535E is targeted for certification in mid-2008.

-ends-




JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#27 Mensagem por JLRC » Qui Mai 05, 2005 6:27 pm

Embraer Expands Its Business Jet Portfolio, launches Very Light Jet and Light Jet


(Source: Embraer; issued May 3, 2005)


SAO JOSE DOS CAMPOS, Brazil --- Embraer today announced it is strengthening its position in the business aviation market with new products and services. The first move to expand its product portfolio is to complement the Legacy offering with jets for the Very Light and Light categories.

Recently created, the Very Light Jet category is made up of aircraft that carry 6 to 8 people or up to 10,000 pounds. The Light segment, already established, is comprised of jets that commonly transport up to 8 or 9 people.

The company will offer a complete range of integrated service solutions that will support the product portfolio expansion. In the near future, Embraer will unveil these solutions that range from sales to full-scale customer support.

"The Legacy has paved the way for Embraer to build a name in the business aviation market. This has been an enriching experience from which valuable lessons were learned. The accrued knowledge will shape our entrance into the Very Light, Entry and Light Jet segments, keeping Embraer at the forefront of product development and innovation," said Mauricio Botelho, Embraer President and CEO.

Introduction of Embraer in the Very Light and Light categories was approved by Embraer's Board of Directors in April. The investment in the new jets will total US$ 235 million. This program will be funded by the partners, financial institutions and the Company's own cash generation. Based upon in-depth market assessments, Embraer has estimated demand for approximately 3,000 Very Light, Entry and Light jets over the next decade. This figure does not include the air taxi market.

"Embraer is committed to making long-term investments in this business to offer revolutionary products and completely integrated solutions to a sophisticated customer base. Our goal is to build a robust business aviation unit and a global infrastructure to support it," said Luis Carlos Affonso, Senior Vice-President for the Corporate Aviation Market.

The Very Light and Light Jets will be best-in-class. Premium comfort, outstanding performance and low operating cost are key design drivers for these jets.

They will be designed for high utilization and high availability. The pilot-friendly cockpit and the docile flying qualities of the two new aircraft will enable single-pilot operation and an easy transition for less experienced pilots.

Embraer's Very Light Jet will carry up to eight people and be powered by Pratt & Whitney Canada's PW617F engine, with 1,615 pounds of thrust. Its range will be 1,160 nautical miles (NBAA IFR reserves with 100 nm alternate) with four people onboard and it will have a maximum operating speed of Mach 0.7. The airplane is designed for a short takeoff distance and is capable of flying at 41,000 feet.

The Very Light Jet is expected to enter service in mid-2008 and will be priced at $2.75 million in 2005 economic conditions.

The Light Jet will be powered by P&WC's PW535E engine, with 3,200 pounds of thrust. Comfortably accommodating up to nine people, the Light Jet's range will be 1,800 nautical miles (NBAA IFR reserves with 100 nm alternate) with six people onboard, and it will have a maximum operating speed of Mach 0.78. The airplane is also designed for a short takeoff distance and is capable of flying at 45,000 feet.

The Light Jet is expected to enter service in mid-2009 and be priced at US$ 6.65 million in 2005 economic conditions.

Embraer (Empresa Brasileira de Aeronautica S.A.) is the world's leading manufacturer of Commercial jets up to 110 seats with 35 years of experience in designing, developing, manufacturing, selling and providing after sales support to aircraft for the global airline, Defense and Corporate markets. With headquarters in Sao Jose dos Campos, state of Sao Paulo, the Company has offices and customer service bases in China, France, Portugal, Singapore and the United States. Embraer is among Brazil's leading exporting companies. As of March 31, 2005, Embraer had a total workforce of 16,409 people, including the employees of recently acquired OGMA in Portugal, and its firm order backlog totaled US$ 9.9 billion.

-ends-




JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#28 Mensagem por JLRC » Sex Mai 20, 2005 6:00 pm

Statement


(Source: Embraer; issued May 19, 2005)


SÃO JOSÉ DOS CAMPOS, Brazil --- Embraer vehemently refutes statements attributed to Bombardier and published in newspapers over the past few days.

According to one such statement, the Brazilian company would use military contracts as a means to obtain government funding.

The facts show the accusations are unfounded. In the last five years, Embraer’s revenue totaled US$ 13.8 billion, with sales to the Brazilian Air Force representing US$ 500 million, or 4 percent of the Company’s total revenue.

During the same period, deliveries to the Brazilian Air Force totaled 16 airplanes, including eight ISR aircraft, seven Super Tucanos and one AMX.

In the same period, Embraer invested US$ 1.1 billion in research and development with applications in commercial and executive aviation, as well as in industrial capabilities expansion.

The other ludicrous statement refers to Embraer’s “fear of competition.” Contrary to statements attributed to a Bombardier spokesperson, there is no fear of competition on the part of Embraer. There is fear when this competition is supported by unfair trade practices.

Why doesn’t Bombardier abide by the rules like Embraer? The total development cost of the successful EMBRAER 170/190 family was about US$ 1 billion without any government support. The Company will follow the same legal, transparent proceedings to expand its executive jet portfolio to include aircraft of the Very Light and Light segments, the launch of which has begun to worry our competitor. Apart from being devoid of any base, these statements in question constitute a vain attempt to mislead public opinion.

In reality, as Bombardier resorts to this sort of action, the Canadian company tries to justify the unjustifiable, that is: the utilization of government subsidies to compete against its technically superior rivals, distorting, in a condemnable fashion, international trade rules and principles established on a fair and mutually acceptable basis and, acting in such a way, hampering the economic and social development of the nations affected.

-ends-




Avatar do usuário
Vinicius Pimenta
Site Admin
Site Admin
Mensagens: 12007
Registrado em: Seg Fev 17, 2003 12:10 am
Localização: Rio de Janeiro - RJ - Brasil
Agradeceram: 131 vezes
Contato:

#29 Mensagem por Vinicius Pimenta » Sex Mai 20, 2005 6:56 pm

Salve, JRLC. Esses são os informes da própria Embraer, não? Se forem, que tal colocar os informes em português? Acho que se há exemplares nos dois idiomas, é melhor colocar o do nosso idioma, pois assim facilita para todo mundo. Não achas? :wink:




Vinicius Pimenta

Você é responsável pelo ambiente e a qualidade do fórum que participa. Faça sua parte.
JLRC
Sênior
Sênior
Mensagens: 2513
Registrado em: Qui Dez 09, 2004 11:33 am
Localização: Almada-Portugal
Agradeceram: 1 vez

#30 Mensagem por JLRC » Sex Mai 20, 2005 7:40 pm

Vinicius Pimenta escreveu:Salve, JRLC. Esses são os informes da própria Embraer, não? Se forem, que tal colocar os informes em português? Acho que se há exemplares nos dois idiomas, é melhor colocar o do nosso idioma, pois assim facilita para todo mundo. Não achas? :wink:


Um abraço Vinicius

Eu gostaria muito de os colocar em português mas as informações que eu recebo por mail vêm dos EUA e portanto em inglês. É por esse motivo que muitas vezes coloco a noticia em Portugal e fico sem saber se a devo colocar aqui. Em português só se fosse eu a fazer a tradução e isso levaria o seu tempo. No entanto se pensa que não tem utilidade colocar a notícia em inglês, diga-me e eu deixarei de o fazer.
Cumpts




Responder