Royal Navy

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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Re: Royal Navy

#1156 Mensagem por cabeça de martelo » Sex Jan 05, 2024 1:32 pm





"Lá nos confins da Península Ibérica, existe um povo que não governa nem se deixa governar ”, Caio Júlio César, líder Militar Romano".

Portugal está morto e enterrado!!!

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EduClau
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Re: Royal Navy

#1157 Mensagem por EduClau » Sex Jan 05, 2024 9:53 pm

Ninguém vai dizer que era uma boa pra MB?
Isso é fragata para quem pode, tipo o Chile.

:mrgreen:




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Re: Royal Navy

#1158 Mensagem por Pablo Maica » Sáb Jan 06, 2024 2:22 pm

Mesmo se a MB tivesse $$, 32 lançadores verticais para sea ceptor e 8 lançadores de Harpoon são coisa de mais para o padrão MB de pacifismo.


Um abraço e t+ :)




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Viking
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Re: Royal Navy

#1159 Mensagem por Viking » Dom Jan 07, 2024 12:34 am

Pablo Maica escreveu: Sáb Jan 06, 2024 2:22 pm Mesmo se a MB tivesse $$, 32 lançadores verticais para sea ceptor e 8 lançadores de Harpoon são coisa de mais para o padrão MB de pacifismo.


Um abraço e t+ :)

O prezado colega descreveu uma das causas, além dos custos de operação e manutenção, que podem vir a inviabilizar uma compra de oportunidade. Os MSS da MB são o EXOCET e o MANSUP. Ou os mesmos seriam integrados ao Sistema de Combate com os custos decorrentes ou os navios ficariam sem MSS.
Duas fragatas type 23 somam 64 lançadores de Sea Ceptor enquanto que as 4 FCT somam 48 lançadores, que e o que se pode obter e manter. Resumindo não e somente comprar os navios e preciso manter, operar, municiar...etc.

Sds




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Re: Royal Navy

#1160 Mensagem por Pablo Maica » Dom Jan 07, 2024 2:54 am

Peace through inferior pay power.


Um abraço e t+ :)




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Re: Royal Navy

#1161 Mensagem por Viking » Ter Jan 09, 2024 2:21 am

Pablo Maica escreveu: Dom Jan 07, 2024 2:54 am Peace through inferior pay power.


Um abraço e t+ :)

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Re: Royal Navy

#1162 Mensagem por Suetham » Dom Fev 04, 2024 9:27 am

https://www.naval.com.br/blog/2024/01/2 ... britanica/
Onde estão os porta-aviões da Marinha Real Britânica?

https://www.naval.com.br/blog/2024/02/0 ... o-da-otan/
https://www.navylookout.com/mechanical- ... -exercise/
Mechanical issue prevents HMS Queen Elizabeth from sailing on NATO exercise

https://www.naval.com.br/blog/2024/01/2 ... es-houthi/
Navios de guerra britânicos carecem de poder de fogo para atacar alvos terrestres Houthi




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Re: Royal Navy

#1163 Mensagem por Suetham » Qua Fev 14, 2024 9:54 am

https://www.ft.com/content/ac26be66-7b8 ... 0256866fd9
Lack of logistic support for carriers lays bare state of British navy




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Re: Royal Navy

#1164 Mensagem por Suetham » Qui Abr 04, 2024 5:28 pm


https://www.navylookout.com/the-royal-n ... ttlespace/

https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... ier-209768
Royal Navy's Ultimate Nightmare: Selling An Aircraft Carrier

https://www.thesun.co.uk/news/26070479/ ... nch-fails/
NAVY FLOP British nuclear sub missile launch FAILS as Trident dramatically misfires and ‘plops’ into ocean just yards away




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Re: Royal Navy

#1165 Mensagem por FCarvalho » Sáb Abr 06, 2024 3:47 pm

Muita tecnologia, muitos projetos em desenvolvimento, muito a se querer alcançar em termos de capacidades, mas verdade seja dita, eles não tem um tostão furado para colocar nada disso para funcionar em tempo previsto, e muito menos tripulações, que é o fator mais importante neste cálculo de capacidades e tecnologias.




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(pode ser substituído sem problemas)
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Re: Royal Navy

#1166 Mensagem por cabeça de martelo » Sex Abr 12, 2024 6:30 am

Nas fotografias o sistema parece muito mais pequeno! :shock:

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Re: Royal Navy

#1167 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Mai 22, 2024 5:38 am

Steller Systems Reveals Multi-Role Support Ship Concept

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Steller Systems has unveiled its groundbreaking Fearless-class design, a revolutionary answer to the U.K.’s requirements for a Multi-Role Support Ship (MRSS).

The 170-meter-long ship, with its mission space and equipment, can be likened to a cross-over between a frigate and an LPD.

The mission space, a testament to the ship’s adaptability, includes a stern hangar for the deployment of amphibious vehicles, USVs, XLUUVs, and boats of up to 20 m in length. Naval sub-platforms can also be deployed from side bays. The armament includes vertical launch systems for self-defence and two naval guns for short-range surface-to-surface engagements.

The ship’s propulsion will consist of an electric drive for shafts (Points out to IEP propulsion present on Type 45 destroyers of the Royal Navy) with contra-rotating propellers to provide a top speed of 30 knots and a range of 7000 nm. A naval platform capable of carrying various unmanned vehicles can be configured for missions like patrol, ASW, ASuW, ISR, and mine countermeasures.

Unmanned systems’ highly modular payloads further reinforce this advantage.
The addition of deployment platforms can be regarded as a partial force projection capability. Portugal and the Netherlands are following similar examples for the future. Portugal has signed a contract with Damen for the Multi-Functional Naval Platform, which features a large internal volume of UAVs, USVs, and UUVs. The Netherlands is taking a similar approach to the U.K. with its plans for a multi-purpose ship to replace OPVs and LPDs.

https://turdef.com/article/steller-syst ... ip-concept




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Re: Royal Navy

#1168 Mensagem por akivrx78 » Qua Mai 22, 2024 7:30 am

Problema técnico'' com o navio de guerra britânico Spey no porto de Yokosuka; partida adiada, atracação incomum de 1 mês

14/05 (terça) entrega às 20h21

O navio patrulha da Marinha britânica Spey atracou na Base de Yokosuka da Força de Autodefesa Marítima, na cidade de Yokosuka, por volta das 16h10 do dia 14 de maio.

A Embaixada Britânica no Japão anunciou no dia 14 que o navio patrulha da classe fluvial da Marinha Real Spey, que está temporariamente no porto da Base de Yokosuka da Força de Autodefesa Marítima (cidade de Yokosuka), encontrou um "problema técnico" e sua partida foi adiado por mais de duas semanas, aprendi isso através de uma entrevista. O navio ficará atracado por um mês em 15 dias, o que o torna um ancoradouro excepcionalmente longo para um navio estrangeiro.

Spey chegou à base no dia 15 de abril. Foi o primeiro navio de guerra britânico a fazer escala no Japão depois que o Acordo de Facilitação Reino Unido-Japão entrou em vigor em outubro do ano passado. O navio estava originalmente programado para deixar o porto em 27 de abril deste ano para treinamento conjunto com a Força de Autodefesa Marítima do Japão, mas a partir das 16h do dia 14 de maio estava ancorado na mesma base. O Ministério da Defesa britânico, através da Embaixada Britânica no Japão, disse num comunicado enviado por e-mail: "Ocorreu um problema técnico e estamos actualmente a investigar a causa. O compromisso do Reino Unido com a região Ásia-Pacífico permanece inalterado".

https://news.yahoo.co.jp/articles/5677c ... 5b92c79843



Vídeo de quando chegou.


Quando quebrou...



29:00 do vídeo parece que ainda está atracado.

Uma coisa que me chamou atenção 5:00 do vídeo o DDG-115 USS Rafael Peralta um navio relativamente novo 2017 com o casco todo detonado.




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Re: Royal Navy

#1169 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Mai 22, 2024 8:12 am

Estes navios da Marinha Norte-Americana ficam muito mais tempo no mar do que a esmagadora maioria dos navios de guerra no mundo. O resultado é que quando chegam a terra estão com péssimo aspecto.




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Re: Royal Navy

#1170 Mensagem por cabeça de martelo » Qua Mai 22, 2024 9:50 am

Steller Systems unveil ‘Fearless’ Multi Role Support Ship concept

Following confirmation that the Royal Navy’s MRSS programme will go ahead, Steller Systems has announced their Fearless concept as an alternative approach to the design and a starting point for discussion.


Fearless is designed not just to enable littoral strike operations but is relatively heavily armed and intended to survive in very contested A2AD environments. This is rather at odds with the RNs “non-complex warship” stated ambition for MRSS but is well worth considering.


Amphib

The 170m long vessel is approximately 15,500 tonnes at full load and has a capacity of around 800 lane-metres for vehicles, containers or off-board systems. (This compares with 1,200 LnM of the Bay class auxiliaries and 500 LnM for the Albion class LPDs). The vehicle deck is accessed by optional side-doors or the stern ramp but there is no well dock.

The stern ramp allows the launch and recovery of vessels up to 20m in length and 30 tonnes in weight. This could include Commando Insertion Craft, USVs, UUVs, XLUUVS or vehicles discharged onto mexeflotes or similar. While not as versatile as a well dock, this arrangement saves space and weight but can be safely utilised further offshore. Flooding down a vessel to use the dock is also only really viable in light sea states and low-risk environments.

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Commando Insertion craft make use of the stern ramp while Steller System’s innovative Inflatable Launch and Recovery System (ILARS) is used to deploy USVs over the side.

Upper deck space is available for up to 5 TEU containers/PODS or additional weapon systems. The hangar can accommodate two Merlin-sized helicopters or a mix of helicopters and UAS. Fearless can comfortably handle the mothership role already performed by the Bay class and support missions as varied as mine warfare, seabed warfare, ASW and Humanitarian Aid and Disaster Relief.

Fast

The hull has been designed using Steller System’s HullTune optimisation suite to ensure the best balance between hydrodynamic efficiency and stability. Combined with an advanced propulsion system, a mix of conventional shaft lines and azipods, the ship could achieve up to 30 knots – much faster than typical amphibious vessels. This turn of speed would enable the vessel to reposition rapidly to deliver raiding sorties across a broad theatre before then delivering effects to the beach. The vessel could then quickly leave the threat area to conduct other operations or reload with additional or alternative forces.

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Imagem
The propulsion system uses azipods and contra-rotating electrically driven shafts that combine with a hydrodynamically efficient hull design to allow the vessel to move at 30 knots whilst using less power than a Type 23 frigate.

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Combined azipod and conventional shaft. The aizipod provides great manoeuvrability at low speed. At high speed they are locked and steering is via the rudder on the centreline (Photo: Navy Lookout).

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Armed

The heavy armament indicated in the concept comprises two medium-calibre guns. The 127mm Mk4 would enable Naval Gunfire Support while the 76mm Super Rapid is an all-rounder that can also offer air and missile defence with advanced ammunition. Additionally, there is a VLS silo indicated for various missile options. Close in defence is well covered with a mix of 30mm cannon, Phalanx CIWS and DragonFire LDEW mounts. This is complemented by a frigate-size primary radar and soft-kill defensive systems.

This is very much a concept only and if taken forward, would require much more detailed design work and nuanced equipment choices to be made by the customer. It might make more sense to align the equipment fit with Type 31 frigate and select the same weapons, sensors and CMS for commonality, reducing logistic support and training costs.

Imagem

Positioning

Fearless is a hybrid design blending frigate armament with amphibious capabilities. Perhaps best summarised as a cross between an enlarged Danish Absalon-class logistics combatant and the BAE Systems’ Adaptable Strike Frigate concept. While the RN budget for MRSS is unlikely to stretch to such a heavy armament there is an argument that this approach would give the fleet much-needed additional surface combatant mass. When employed in the littoral strike role it could operate in higher-risk areas, reducing the need for precious escorts for protection. Fearless has been designed to disaggregate to smaller more capable vessels rather than as direct replacements for the Albion and Bay classes. More platforms creates more uncertainty in a mind of the adversary about where they may strike. The concept has also been developed with export in mind and the level of armament is entirely up to the customer.

The multi-role vessel concept will always be controversial as many argue it is better to build specialist ships rather then ‘jack of all trades’ platforms that trade excellence in a particular capability for flexibility. A vessel with this level of complexity would also require the skills of industrial partners with high-end combat system integration experience whereas a more bare-bones MRSS could be built by a wider number of shipbuilders.

Like the BMT Ellida concept, Fearless provides another useful option for discussion around MRSS and it is likely other entities will make proposals soon. Whether the MRSS design will emphasise aviation, logistics, armament, overall flexibility or be dictated primarily by budget parsimony remains to be seen.


(Imagery: Steller Systems)

https://www.navylookout.com/steller-sys ... p-concept/




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