Marinha da Argentina

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36258
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3134 vezes

Re: Marinha da Argentina

#676 Mensagem por FCarvalho » Dom Jul 18, 2021 10:22 am

Pensa em um navio feio. É esses NaPa argentinos.




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
J.Ricardo
Sênior
Sênior
Mensagens: 7520
Registrado em: Qui Jan 13, 2005 1:44 pm
Agradeceram: 990 vezes

Re: Marinha da Argentina

#677 Mensagem por J.Ricardo » Seg Jul 19, 2021 9:37 am

Poderíamos ter feito o mesmo com as Inhaúma...




Não temais ímpias falanges,
Que apresentam face hostil,
Vossos peitos, vossos braços,
São muralhas do Brasil!
Avatar do usuário
Túlio
Site Admin
Site Admin
Mensagens: 60622
Registrado em: Sáb Jul 02, 2005 9:23 pm
Localização: Tramandaí, RS, Brasil
Agradeceram: 6352 vezes
Contato:

Re: Marinha da Argentina

#678 Mensagem por Túlio » Seg Jul 19, 2021 12:06 pm

J.Ricardo escreveu: Seg Jul 19, 2021 9:37 am Poderíamos ter feito o mesmo com as Inhaúma...
Me parece que não: as MEKO-140 da ARA têm propulsão diesel a pistão (CODAD - 2 Pielstick, mais de 22.000 HP total), mais simples e barata, logo, apropriada a NaPaOcs de Países pobres como somos ambos; já as Inhaúma usam um GE LM2500 turboshaft cada, CODOG com um par de MTU a pistão (estes com menos de 8.000 HP total, e para um deslocamento de umas 300 t a mais).

Assim, fazer uma modernização bem básica e converter não algumas mas TODAS as Clase Espora em Patrulhas faria muito mais $entido que tentar o mesmo com as Inhaúma, IMHO.




"The two most powerful warriors are patience and time." - Leon Tolstoy
Avatar do usuário
gogogas
Sênior
Sênior
Mensagens: 2080
Registrado em: Dom Jun 14, 2009 5:48 pm
Agradeceram: 207 vezes

Re: Marinha da Argentina

#679 Mensagem por gogogas » Ter Ago 03, 2021 5:52 pm





Gogogas !
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#680 Mensagem por P44 » Qui Set 23, 2021 6:22 am

Imagem
A.R.A. Contraalmirante Cordero was launched Tuesday 21 September in Concarneau. Naval Group picture.

Naval Group Launches Fourth And Final OPV For Argentine Navy

The last of the four Offshore Patrol Vessel 87 (OPV 87) ordered to Naval Group by the Argentine Navy, the A.R.A. Contraalmirante Cordero, has been launched this Tuesday 21 September in Concarneau.

Naval News Staff 22 Sep 2021

Naval Group press release

This launch is part of the contract signed by Naval Group with Argentina in 2018 to provide four multi-mission offshore patrol vessels. A.R.A. Bouchard (ex-L’Adroit) had been delivered in December 2019 and A.R.A. Piedrabuena on 13 April 2021. A.R.A. Storni was launched on 10 May 2021 and will be delivered next October, in accordance with the original contractual schedule and despite the global health situation.

The last vessel of the series will offer the same assets and characteristics as the A.R.A. Piedrabuena and Storni. It benefits from an optimised motorised system, an active stabilisation system and a bow thruster. It is also “Ice proven”, i.e. adapted to navigation in the cold waters of Antarctica.

Olivier Michel, Vice-president Sales for Latin America, said

“We are delighted with the excellent cooperation that exists between the Argentine Navy, Naval Group and Kership on this program. The vessels already delivered are currently in operation on an almost permanent basis and allow the Argentine Navy to carry out the operations essential to the defence of Argentina’s sovereign interests. We are delighted that this new unit will strengthen this operational capacity. Beyond this project, Naval Group remains fully mobilised to offer its solutions to the Argentine naval forces.”

Jean-Claude Flandrin, Program Director, added:

«Benefiting from the innovations offered by Naval Group and proven by the French Navy, these four latest generation multipurpose vessels have been designed specifically for the needs of the Argentine Navy to enable crews to carry out their missions in optimal safety conditions. We are proud of the trust that the Argentine Navy has placed in us and salute the commitment of the Argentine Navy teams as well as that of the design and production teams, which allow us to ensure the delivery in Concarneau of the A.R.A. Storni and the A.R.A. Contraalmirante Cordero in the coming months, in accordance with the contractual schedule.”

OPV 87, an innovative vessel

Imagem

The Argentinean Offshore Patrol Vessels benefit from innovations developed by Naval Group and sea proven by the French Navy, which has operated L’Adroit in several oceans for six years for multiple maritime security operations, either alone or in cooperation with other Navies:

• Very high endurance and excellent sea-worthiness;
• An innovative design inspired by the best techniques used in the naval defence industry;
• A 360° visibility from the bridge and a unique mast for a panoramic radar coverage;
• The discrete and safe implementation in less than five minutes of fast crafts for Special Forces thanks to an ingenious ramp system at the bow of the patroller;

This range of ships also benefits from Naval Group’s expertise in information and command systems, allowing for extensive surveillance of the maritime space and the detection of suspicious behaviours. The A.R.A. Contraalmirante Cordero is equipped with the Polaris system and NiDL tactical data link system, specifically developed by Naval Group for state missions at sea and sea-proven by the French Navy.

Technical features
The Offshore Patrol Vessel is able to stay on deep seas during more than three weeks, to reach a speed of 20 knots and to accommodate a helicopter. Implemented by a reduced crew of 40 members, it is also able to accommodate about twenty extra passengers.

• Length: 87 meters
• Beam: 14 meters
• Displacement: 1,650 tons
• Max. speed: over 20 knots
• Accommodation: 59 (crew and passengers)
• Endurance: > 7,000 nautical miles
• Boarding capacity: two light crafts of 9 meters and one 10-ton class helicopter

https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... tine-navy/




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36258
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3134 vezes

Re: Marinha da Argentina

#681 Mensagem por FCarvalho » Qui Set 23, 2021 2:08 pm

Por um preço relativamente barato estão recompondo as suas capacidades de vigiar e proteger a ZEE. Algo que pode e deve ser seguido como exemplo por aqui.




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#682 Mensagem por P44 » Ter Set 28, 2021 9:06 am

La pasividad del Congreso de los Diputados impide la participación de la Armada Argentina en UNITAS 2021

SEPTEMBER 27, 2021

En otro acto vergonzoso y muestra de lo poco que interesan las cuestiones de la Defensa Nacional, la inacción de los miembros de la Cámara de Diputados del Congreso de la Nación impide la participación de la Armada Argentina en los ejercicios UNITAS 2021, que se realizarán en aguas del Perú.

Aunque existía una media sanción de parte de la Cámara de Senadores, que trató el tema en junio y había pasado el proyecto de autorización a la Cámara de Diputados, ésta no se ha reunido desde entonces y por lo tanto tuvo que ser suspendida la participación de la Armada, al no llegar a tiempo una autorización de salida de los navíos. Desde las oficinas del Ministerio de Defensa, se informa que a principios del mes de abril pasado se remitió a Presidencia de la Nación toda la información y documentación específica para luego elevar el pedido de autorización al Congreso Nacional para la salida de los medios y personal argentino.

El 22 de abril la documentación ingreso a la Cámara de Senadores para su análisis y revisión, siendo el aprobada el 15 de julio con traslado rápido a la Cámara de Diputados para su tratamiento y aprobación en el recinto, pero eso nunca ocurrió. Transcurridos los plazos técnicos, se ha debido informar al Perú que no participara Argentina en los ejercicios.

La Armada Argentina había enviado al sur argentino, precisamente a la Base Naval de Ushuaia, a los dos buques que representarían al país en estos ejercicios, a saber, el Destructor Clase MEKO 360 ARA “Sarandí” y el patrullero oceánico ARA “Bouchard”, en la que sería la presentación de este último buque fuera del país. Para más, el país estaría presente en el aniversario del Bicentenario de la Marina de Guerra del Perú. Obviamente, dichos componentes navales han desarrollado intensas ejercitaciones en el extremo sur del país con la Infantería de Marina acantonados en Tierra del Fuego.

UNITAS 2021 reúne a fuerzas de Brasil, Chile, Colombia, EEUU, Ecuador, Perú y Uruguay, para realizar ejercitaciones en conjunto. Se realizaron por vez primera a principios de los sesenta, en pleno escenario de la guerra fría y siempre han tenido cierto condimento político e ideológico y según los gobiernos de turno, mayor o menor predisposición a participar. Es evidente que la inoperancia y desdén hacia los compromisos internacionales, es norma en muchos de los miembros del Honorable Congreso Nacional.

Algunas voces de la Comisión de Defensa han intentado explicar que, debido a las complicaciones y restricciones provocadas por la pandemia, se complicó el tratamiento de este proyecto y no se llegó a tiempo con el mismo. En vano habrán sido las reuniones de los mandos castrenses y la asignación de recursos específicos para la preparación de medios y personal, pese a que los mismos están realizando maniobras en Ushuaia, mientras esperan una orden de zarpada que parece, nunca llegará.

Ahora, habrá que pedir disculpas al país anfitrión, Perú, por la ausencia, aunque la irrelevancia que va adquiriendo la nación del Plata nos aparta de los escenarios internacionales, igual no parece que nos vayan a extrañar. (Luis Piñeiro/Foto ARA)

https://outline.com/w6MLFE

https://www.defensa.com/argentina/pasiv ... ada-unitas




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#683 Mensagem por P44 » Qui Out 14, 2021 6:32 am

Imagem

OPV 87 A.R.A. Storni Handed Over To Argentine Navy
The third of the four Argentinian offshore patrol vessel (OPV) ordered by the Argentine Navy, OPV 87 A.R.A. Storni, was delivered on October 13 in the presence of Captain Santiago Villemur representative of the Argentine Navy in France.
Naval News Staff 13 Oct 2021

Naval Group press release

A.R.A. Storni has been delivered to the Argentine Navy today in Concarneau in the presence of Captain Santiago Villemur, representative of the Argentinian Navy in France, who also handed over the commandment of the ship to Commander Óscar Latorre.

This delivery was carried out by teams from Naval Group and Kership, a joint-venture between Piriou and Naval Group. It is part of the contract signed by Naval Group with Argentina in 2019 for the delivery of four multi-mission patrol vessels. A.R.A. Bouchard (former L’Adroit) was delivered in December 2020 and A.R.A Piedrabuena on April 13th this year.

With the delivery of A.R.A. Storni, the program keeps progressing as scheduled to conclude with the delivery of the last vessel scheduled for April 2022. A 44-people crew from the Argentine Navy has been trained in the operation and maintenance of the vessel.

This third patrol vessel of the series acquired by the Argentine Navy offers the same assets and features as those of the A.R.A. Piedrabuena. Better armed and motorised than the Bouchard, equipped with an active stabilisation system and a bow thruster, it is also Ice proven, i.e. adapted to navigation in the cold waters of Antarctica.


Naval Group picture
Jean-Claude Flandrin, Program Director, said: “The delivery of this third patrol vessel marks a very important milestone for the program, which was achieved on time despite the health crisis that has marked the last two years. The teams are still mobilised to finalize the training of the crew that will leave for Argentina with the vessel. Once the training is completed, we will concentrate our efforts towards the delivery of the last of the series, which was launched last month“.

Olivier Michel, Sales Director for Latin America, added: “We are proud of the trust that the Argentine Navy has placed in Naval Group for the supply of these latest-generation multipurpose vessels that will enable the country to carry out its sovereign missions. This delivery is another demonstration of Naval Group’s and its partners’ capacities and commitment towards its customers to respond to their operational needs.”

About the OPV 87
The Argentine offshore patrol vessels benefit from innovations developed by Naval Group and proven by the French Navy, which has operated L’Adroit in several oceans for six years for multiple maritime security operations, alone or in cooperation:

• Very high endurance and excellent sea-worthiness;
• A 360° visibility from the bridge and a unique mast for a panoramic radar coverage;
• The rapid, safe and discrete deployment of intervention crafts launched by a double system of ramps at the stern of the patrol vessel.

This range of ships also benefits from Naval Group’s expertise in information and command systems, allowing for extensive surveillance of the maritime space and the detection of suspicious behaviours. The A.R.A Storni is equipped with the POLARIS® system and NiDL® tactical data link system, specifically developed by Naval Group for state action missions at sea and sea-proven by the French Navy.

The Offshore Patrol Vessel is able to stay on high seas during more than three weeks, to reach a speed of 20 knots and to accommodate a helicopter. Implemented by a reduced crew of 40 members, it is also able to accommodate about twenty extra passengers.


• Length: 87 meters
• Beam: 14 meters
• Displacement: 1,650 tons
• Max. speed: over 20 knots
• Accommodation: 59 (crew and passengers)
• Endurance: > 7,000 nautical miles
• Boarding capacity: two light crafts of 9 meters and one 10 ton class helicopter

https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... tine-navy/




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#684 Mensagem por P44 » Sex Nov 05, 2021 4:21 am

Imagem

ARA BOUCHARD




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#685 Mensagem por P44 » Qua Dez 08, 2021 5:55 am





Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#686 Mensagem por P44 » Qua Dez 15, 2021 3:39 am





Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
FCarvalho
Sênior
Sênior
Mensagens: 36258
Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
Localização: Manaus
Agradeceram: 3134 vezes

Re: Marinha da Argentina

#687 Mensagem por FCarvalho » Qua Dez 15, 2021 1:17 pm

Eles tem 6 Meko 140. Se forem transformar todas em OPV a coisa pode melhorar um pouco em termos de capacidade de presença na ZEE.
O bicho tá pegando por lá por causa da frota pesqueira chinesa, principalmente, e de outras que andam a saquear as suas AJ.
Deve servir de alerta para nós, também.




Um mal é um mal. Menor, maior, médio, tanto faz… As proporções são convencionadas e as fronteiras, imprecisas. Não sou um santo eremita e não pratiquei apenas o bem ao longo de minha vida. Mas, se me couber escolher entre dois males, prefiro abster-me por completo da escolha.
A. Sapkowski
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 54769
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceram: 2311 vezes

Re: Marinha da Argentina

#688 Mensagem por P44 » Qua Dez 15, 2021 1:51 pm

Portugal, Espanha e França fizeram o mesmo




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
J.Ricardo
Sênior
Sênior
Mensagens: 7520
Registrado em: Qui Jan 13, 2005 1:44 pm
Agradeceram: 990 vezes

Re: Marinha da Argentina

#689 Mensagem por J.Ricardo » Qua Dez 15, 2021 2:17 pm

Chineses também navegam por aqui, mas nossa marinha gloriosa fica pensando em PA e esquece do mínimo que deveria fazer...




Não temais ímpias falanges,
Que apresentam face hostil,
Vossos peitos, vossos braços,
São muralhas do Brasil!
Avatar do usuário
Viking
Avançado
Avançado
Mensagens: 537
Registrado em: Qui Fev 13, 2020 4:39 pm
Agradeceram: 320 vezes

Re: Marinha da Argentina

#690 Mensagem por Viking » Qua Dez 15, 2021 3:55 pm

FCarvalho escreveu: Qua Dez 15, 2021 1:17 pm Eles tem 6 Meko 140. Se forem transformar todas em OPV a coisa pode melhorar um pouco em termos de capacidade de presença na ZEE.
O bicho tá pegando por lá por causa da frota pesqueira chinesa, principalmente, e de outras que andam a saquear as suas AJ.
Deve servir de alerta para nós, também.

Boa ideia a conversão das CV 140 Meko em NaPaOc. A alguns anos atrás eu defendi o mesmo para as classe Inhaúma: Eu sugeri as seguintes alterações:

1. Remoção da turbina, propulsão somente motores diesel,
2. Substituição do canhão de proa pelo 40/70 mm Boforos MK.4, mantendo os dois existentes.
3. Remoção TLT, Lançadores MSS, sonar de casco e sensores/equipamentos relacionados.
4. Extensão do convoo, operação com SARP
5. Substituição baleiras por RHIB.
6. Canhão sonoro.
7. Instalar amurrada fechada na proa.

Com serviços gerais de manutenção, revitalização de casco, tubulações, eletrica...etc estes navios empurrariam muita água. Mais não aconteceu. :cry: :cry: :cry:

Sds




Responder