Su-35 News
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Re: Su-35 News
Pode até ser barbeiragem ou alcolismo, mas uma coisa não podemos negar, o avião é robusto demais, imagina um ocidental pousando assim? na certa era trem de pouso quebrado e nariz no chão... que nem os EADS que um tal pais Bra%ˆ&*( comprou e deu problema.
Re: Su-35 News
Hi, I am a new member from India.
Unfortunately, since I dont know how to translate the board into English, I cant understand the posts here, but theres a bit of news that I thought might of relevance and interest to the members here.
The Su-30 MKI is now to be upgraded with new avionics, probably Su-35 derived and specially developed, by NIIP and Sukhoi. The Bars radar for instance will have doubled range, doubled TWS, 1.5-2 times engaged figures. Other avionics upgrades are also planned. It is interesting to note, that the Su-30 MKI came about by taking all the Russian technology developed for the (original) Su-35 and Su-37 programs and combining them with other items from India, France, Israel. Looks like this event will happen again.
Machine translated into Portuegese: (Google Translate)
Olá, eu sou um novo membro da Índia.
Infelizmente, desde que eu não sei como traduzir a placa em Inglês, eu não posso entender as mensagens aqui, mas há um pouco de notícia que eu pensei que poderia de relevância e interesse para os membros aqui.
O Su-30 MKI está agora a ser atualizado com novos aviônicos, provavelmente Su-35 e derivados, especialmente desenvolvido, pelo INPI e Sukhoi. O radar Bares, por exemplo, terá dobrado intervalo, o dobro do TWS, 1,5-2 vezes os valores envolvidos. Outras atualizações de aviónica estão também previstas. É interessante notar, que o Su-30 MKI surgiu tomando toda a tecnologia desenvolvida para o russo (original) Su-35 e Su-37 programas e combiná-los com outros itens da Índia, França, Israel. Parece que este evento vai acontecer de novo.
Unfortunately, since I dont know how to translate the board into English, I cant understand the posts here, but theres a bit of news that I thought might of relevance and interest to the members here.
The Su-30 MKI is now to be upgraded with new avionics, probably Su-35 derived and specially developed, by NIIP and Sukhoi. The Bars radar for instance will have doubled range, doubled TWS, 1.5-2 times engaged figures. Other avionics upgrades are also planned. It is interesting to note, that the Su-30 MKI came about by taking all the Russian technology developed for the (original) Su-35 and Su-37 programs and combining them with other items from India, France, Israel. Looks like this event will happen again.
Machine translated into Portuegese: (Google Translate)
Olá, eu sou um novo membro da Índia.
Infelizmente, desde que eu não sei como traduzir a placa em Inglês, eu não posso entender as mensagens aqui, mas há um pouco de notícia que eu pensei que poderia de relevância e interesse para os membros aqui.
O Su-30 MKI está agora a ser atualizado com novos aviônicos, provavelmente Su-35 e derivados, especialmente desenvolvido, pelo INPI e Sukhoi. O radar Bares, por exemplo, terá dobrado intervalo, o dobro do TWS, 1,5-2 vezes os valores envolvidos. Outras atualizações de aviónica estão também previstas. É interessante notar, que o Su-30 MKI surgiu tomando toda a tecnologia desenvolvida para o russo (original) Su-35 e Su-37 programas e combiná-los com outros itens da Índia, França, Israel. Parece que este evento vai acontecer de novo.
- Wolfgang
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Re: Su-35 News
chm0d escreveu:Pode até ser barbeiragem ou alcolismo, mas uma coisa não podemos negar, o avião é robusto demais, imagina um ocidental pousando assim? na certa era trem de pouso quebrado e nariz no chão... que nem os EADS que um tal pais Bra%ˆ&*( comprou e deu problema.
Isso é requisito de projeto de caça número um. Um Eagle já pousou sem uma das asas.

Re: Su-35 News
Archer, you're doing very well and the translater works fine, enough for us to understand what you want to say.
Thank's for the news about your fantastic SU-30MKI, it shoul'd be an exemple for us.
One issue everybody here would be very interested about is the performance of your fighters in the last Red Flag exercise, especially the MKIs.
I my self would be very thankfull if you could tell us something about it from inside the indian air force, if possible.
Thank you, and welcome!!!!
Thank's for the news about your fantastic SU-30MKI, it shoul'd be an exemple for us.
One issue everybody here would be very interested about is the performance of your fighters in the last Red Flag exercise, especially the MKIs.
I my self would be very thankfull if you could tell us something about it from inside the indian air force, if possible.
Thank you, and welcome!!!!

Re: Su-35 News
Hi There Carlos,
Thanks for the gracious welcome. I have long been interested in Brazil and exotic South America, perhaps one day I can visit as well. I recently saw a video on Rio De Janeiro (I think) special police on YouTube. The training and danger they faced were both impressive. As nations with potential and substantial challenges I think Brazil and India share several real commonalities and we should have been working closely for long. Anyways, to answer your question:
- The Sukhoi upgrade is not yet signed, but may be around October or thereabouts. Anyways, the current Bars and avionics are very well suited for current challenges even through the decade, even without upgrade. Weaponry needs to be upgraded though, with Pak getting AMRAAMs of around the same range and China having both R-77 and SD-10 Missiles.
- About Red Flag, the IAF training and Sukhois both did very well, anyways enough, that IAF crew was called out for a special mention at the end of Red Flag onto the podium by the instructor crew.
- From the IAF Point of view, the key learnings were the ability to deploy so far away with limited spares, and crew and still maintain 90% readiness rates. The ability to conduct joint missions with crew from South Korea, France and the US and of course, the learnings from such a well equipped, and substantially instrumented range like the one at Red Flag.
- Now to the fun parts. As you'd know, a pilot who did not take part in Red Flag criticized the Su-'s. The IAF did not respond officially, but people who "are in the know" did respond. Basically,
- In pre-Red Flag work ups at Mountain Home AFB, the Su-30 MKI and IAF crew had an exchange ratio of 21:1 versus legacy US F-15s and F-16s. In Mountain Home, the IAF flew 1vs1s (fighter versus fighter) and used TVC whereas at Red Flag, it was mostly BVR and large force engagements.
- In Red Flag, IAF operated Bars radar at significantly reduced performance (training mode) but even so, under conditions of heavy jamming, IAF aircraft topped the BVR lists on several days.
- There were instances of fratricide on account of communications issues between GCI (on days where AWACS was not there) and flight crews (since IAF planes have the Polyot datalink and not Link16) but the Nellis evaluators put the onus on AWACS crew, since even the F-15s equipped with Link16 etc also committed the same number of fratricides.
- Rafale reliability was a bit low, at around 60-70% as witnessed by a journo who visited the IAF crew.
- IAF A2G performance was ok, using the Litening Laser pod (exact weapons config has not been revealed) but they took casualties as well, as chaff, and flares could not be used on account of range restrictions (Vegas is busy airspace and IAF eqpt was not cleared for US).
A link on some of the Red Flag and associated performance may be found here:
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... n-you.html
A documentary on Red Flag by Vishnu Som (editor from a news channel)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8122432671#
This is his first hand account of Red Flag and the IAF:
The gist-
-USAF was still unsure of whether the IAF was "ok" before Red Flag. This attitude disappeared once they realised IAF was a professional outfit.
- The IAF got a special mention at end of Red Flag by Nellis evaluators
- The IAF liked the exercise but it is expensive and impacts regular training operations, hence the IAF will create a similar exercise within India itself for regular operations and visit Red Flag once every 4-5 years.
Portugese (Google translate)
Olá Carlos,
Thanks for the welcome gracioso. Eu tenho sido desde há muito interessados no Brasil e exóticas América do Sul, talvez um dia eu possa visitar também. Eu vi recentemente um vídeo no Rio de Janeiro (eu acho), polícia especial no YouTube. A formação eo perigo que enfrentam ambos foram impressionantes. As nações com potencial e desafios substanciais que eu acho que o Brasil ea Índia partilham muitos pontos em comum real e devemos ter trabalhado de perto por muito tempo. De qualquer forma, para responder à sua pergunta:
- A atualização Sukhoi ainda não está assinado, mas pode ser em torno de Outubro ou por aí. De qualquer forma, o atual Bares e aviónica estão muito bem adaptado para os desafios actuais, mesmo através da década, mesmo sem atualização. Armamento precisa ser atualizado, porém, com AMRAAMs Pak ficando em torno da mesma gama ea China, tendo ambos os R-77 e SD-10 Mísseis.
- Sobre a Red Flag, a formação do IAF e Sukhois ambos fizeram muito bem, de qualquer maneira suficiente, a tripulação da IAF foi chamado para uma menção especial no final do Red Flag ao pódio pela tripulação instrutor.
- Do ponto de vista da IAF, o aprendizado-chave foram a capacidade de implantar tão longe com poupa limitada, e da tripulação e ainda manter as taxas de disponibilidade de 90%. A capacidade de realizar missões conjuntas com a equipe da Coréia do Sul, França e os E.U. e, claro, o aprendizado de como um bem equipado, e substancialmente radar como o da Red Flag.
- Agora, para as partes divertidas. Como você sabe, um piloto que não participou no Red Flag criticou o Su-'s. A IAF não respondeu oficialmente, mas as pessoas que "estão em saber" não respondeu. Basicamente,
- Na pré-ups Red Flag no trabalho Mountain Home AFB, o Su-30 MKI e tripulantes IAF teve uma relação de troca de 21:1 versus legado E.U. F-15 e F-16s. Em Mountain Home, a IAF voou 1vs1s (lutador contra o lutador) e utilizado TVC Considerando que, na Red Flag, que era principalmente BVR e grandes compromissos vigor.
- In Red Flag, IAF radar operado Bares com desempenho significativamente reduzida (modo de treino), mas mesmo assim, sob condições de interferência pesada, aviões de IAF liderou as listas de BVR em vários dias.
- Havia casos de fratricídio por conta de problemas de comunicação entre o GCI (AWACS nos dias em que não estava lá) e tripulações de vôo (desde aviões IAF têm o datalink Polyot e não Link16), mas os avaliadores Nellis colocar o ónus da tripulação AWACS, uma vez que mesmo o F-15 equipados com Link16 etc também cometeu o mesmo número de fratricides.
- Fiabilidade Rafale era um pouco baixa, em torno de 60-70%, como testemunhado por um journo que visitou a tripulação da IAF.
- IAF A2G desempenho era ok, usando o Litening laser pod (config armas exato não foi revelado), mas teve vítimas, bem, como chaff, flares e não podiam ser utilizados por conta de restrições de intervalo (Vegas é espaço ocupado e eqpt IAF não foi habilitados para E.U.).
Um link em alguns da Bandeira Vermelha e do desempenho associado pode ser encontrada aqui:
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... n-you.html
Um documentário sobre o Red Flag por Vishnu Som (editor de um canal de notícias)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8122432671 #
Esta é a sua conta em primeira mão da Bandeira Vermelha e do IAF:
Thanks for the gracious welcome. I have long been interested in Brazil and exotic South America, perhaps one day I can visit as well. I recently saw a video on Rio De Janeiro (I think) special police on YouTube. The training and danger they faced were both impressive. As nations with potential and substantial challenges I think Brazil and India share several real commonalities and we should have been working closely for long. Anyways, to answer your question:
- The Sukhoi upgrade is not yet signed, but may be around October or thereabouts. Anyways, the current Bars and avionics are very well suited for current challenges even through the decade, even without upgrade. Weaponry needs to be upgraded though, with Pak getting AMRAAMs of around the same range and China having both R-77 and SD-10 Missiles.
- About Red Flag, the IAF training and Sukhois both did very well, anyways enough, that IAF crew was called out for a special mention at the end of Red Flag onto the podium by the instructor crew.
- From the IAF Point of view, the key learnings were the ability to deploy so far away with limited spares, and crew and still maintain 90% readiness rates. The ability to conduct joint missions with crew from South Korea, France and the US and of course, the learnings from such a well equipped, and substantially instrumented range like the one at Red Flag.
- Now to the fun parts. As you'd know, a pilot who did not take part in Red Flag criticized the Su-'s. The IAF did not respond officially, but people who "are in the know" did respond. Basically,
- In pre-Red Flag work ups at Mountain Home AFB, the Su-30 MKI and IAF crew had an exchange ratio of 21:1 versus legacy US F-15s and F-16s. In Mountain Home, the IAF flew 1vs1s (fighter versus fighter) and used TVC whereas at Red Flag, it was mostly BVR and large force engagements.
- In Red Flag, IAF operated Bars radar at significantly reduced performance (training mode) but even so, under conditions of heavy jamming, IAF aircraft topped the BVR lists on several days.
- There were instances of fratricide on account of communications issues between GCI (on days where AWACS was not there) and flight crews (since IAF planes have the Polyot datalink and not Link16) but the Nellis evaluators put the onus on AWACS crew, since even the F-15s equipped with Link16 etc also committed the same number of fratricides.
- Rafale reliability was a bit low, at around 60-70% as witnessed by a journo who visited the IAF crew.
- IAF A2G performance was ok, using the Litening Laser pod (exact weapons config has not been revealed) but they took casualties as well, as chaff, and flares could not be used on account of range restrictions (Vegas is busy airspace and IAF eqpt was not cleared for US).
A link on some of the Red Flag and associated performance may be found here:
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... n-you.html
A documentary on Red Flag by Vishnu Som (editor from a news channel)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8122432671#
This is his first hand account of Red Flag and the IAF:
There was also a video, the link of which I cannot locate now, which had direct interviews of the Red Flag crews and pilots.Vishnu Som first-hand on what really happened at Red Flag 08
Vishnu Som, Associate Editor and Senior Anchor at NDTV, was the only journalist from India at Red Flag 08, and in that sense, best placed to talk about what happened there.
Vishnu writes:
For all of you who are out there in the internet world and who have an interest in the performance of the Indian Air Force at Red Flag 2008 .. I have a few remarks. As the only Indian journalist who spent a lengthy period of time at Nellis after being granted permission by both the Indian Air Force and the US Air Force, I was granted access to impeccable sources in both forces.
Whats more, I was able to independently corroborate this information with reliable, alternative sources. Several of the points I present here in the form of this post on the Bharat Rakshak forum will be compiled into an article which I will post on my company website ndtv.com. For those of you not familiar with the Indian media ... New Delhi Television (NDTV) is India's largest 24 hour news network and our website is one of the most viewed among news websites in the country. For the moment, I have decided not to do a television news report on this since I believe the contents of this post are too technical for a larger audience.
For starters ... and this cannot be stressed enough ... the Red Flag exercises were a brilliant learning experience for all the participants, not least of all the Indian Air Force which, over a period of time, has earned the reputation of being one of the world's finest operational air forces.
This was a reputation which was reinforced at Red Flag 2008, the world's most advanced air combat exercises where the Indian Air Force fielded a number of state of the art Sukhoi 30 MKI jets in addition to IL-76 transports and IL-78 mid air refuellers.
For other participants at the Red Flag exercises ... namely the South Korean Air Force, French and US Air Force ... the opportunity to train with a platform such as the Sukhoi 30 MKI was an opportunity which just couldn't be missed. This has a lot to do not just with the jet but also with the air force operating the fighter, a force which has made a mark as an innovative operator of fast jets.The US Air Force … the host of these exercises … was singularly gracious in its appreciation for the Indian Air Force contingent which came into Red Flag having trained extensively for the exercises not only back home but also at the Mountain Home Air Force base in the US.
Contrary to unsolicited remarks by certain serving US personnel not directly linked to day to day operations at the exercises … the Indian Air Force and its Su-30s more than made a mark during their stint in the United States.For starters … not a single Sukhoi 30 MKI fighter was `shot down’ in close air combat missions at the Mountain Home air base. In fact, none of the Sukhois were even close to being shot down in the 10 odd one on one sorties which were planned for the first two days of the exercises at Mountain Home. These one on one engagements featured USAF jets such as the F-15 and F-16 in close air engagements against the Su-30 MKI. The majority of the kills claimed in these engagements were granted to the Indian Air Force with the remainder of these being no-results. Indian Air Force Sukhois did use their famed thrust vectoring in these one on one engagements. Contrary to what may have been reported elsewhere … the Su-30 has a rate of turn of more than 35 degrees when operating in the thrust vector mode. In certain circumstances, this goes up substantially.
By the time the exercises at Mountain Home had matured … the Indian Air Force had graduated to large formation exercises which featured dozens of jets in the sky. In one of these exercises … the blue forces, of which the Indian Air Force was a part … shot down more than 21 of the enemy jets. Most of these `kills’ have been credited to the Indian Air Force.
By the time the Indian Air Force was ready for Red Flag, the contingent had successfully worked up using the crawl, walk, run principle. At Red Flag though, they found themselves at a substantial disadvantage vis a vis the other participants since they were not networked with AWACS and other platforms in the same manner in which USAF or other participating jets were. In fact, Indian Air Force Sukhois were not even linked to one another using their Russian built data links since American authorities had asked for specifics of the system before it was cleared to operate in US airspace. The IAF, quite naturally, felt that this would compromise a classified system onboard and decided to go on with the missions without the use of data links between the Sukhois. Neither was the Indian Air Force allowed to use chaff or flares, essential decoys to escape incoming missiles which had been fired by enemy jets. This was because the US FAA had visibility and pollution related concerns in the event that these were used in what is dense, busy air space in the Las Vegas region.
The Red Flag exercises themselves were based on large force engagements and did not see the Indian Air Force deploy thrust vectoring at all on any of the Sukhoi 30 jets not that this was required since the engagements were at long ranges.Though it is true that there were 4-5 incidents of fratricides involving the Indian Air Force at Red Flag … it is important to point out the following:In the debriefs that followed the exercises … responsibility for the fratricides were always put on the fighter controllers not the pilots. Its also important to point that unlike in Mountain Home, none of the Indian Air Force’s own fighter controllers were allowed to participate since there was classified equipment at Nellis used for monitoring the exercises. The lack of adequate controlling and the fact that Nellis fighter controllers often had problems understanding Indian accents (they had problems understanding French accents as well) resulted in a lack of adequate controlling in situations. Whats more … given the fact that the availability of AWACS was often low … the bulk of fratricides took place on days when the AWACS jet was not deployed. Whats important to remember though is that US participants in these exercises had a similar number of fratricides despite being fully linked in with data links and the latest IFF systems.
So was the Indian Air Force invincible at Red Flag. In a word … no. So yes, there were certainly days in which several Sukhoi jets were shot down. And there were others when they shot down many opposing jets. Ultimately though … the success of the Indian Air Force at Red Flag lay in the fact that they could meet their mission objectives as well, if not better, than any other participant. Despite the hot weather conditions, the IAF had a 95 per cent mission launch ratio, far better than some of the participants. And no one went into the exercises thinking the score line would be a perfect one in favour of the IAF. In fact … the IAF went into these exercises with an open mind and with full admiration of the world beating range at Nellis with an unmatched system of calibrating engagement results.Perhaps the most encouraging part of these exercises comes from the fact that the Indian Air Force’s young pilots … learnt from their mistakes, analysed, appreciated and came back strong. Mistakes were not repeated. In fact … the missions where the IAF did not fare well turned out to be immense learning experiences. At the end of the exercises … its more than clear that the IAF’s Su-30s were more than a match for the variants of the jets participating at the Red Flag exercises. Considering the fact that the central sensor of the Sukhoi, its radar … held up just fine in training mode …despite the barrage of electronic jamming augurs well for the Indian Air Force.
As for its young pilots … these are skills and experiences that they will take back to their squadrons … experiences which will be passed on to a whole new set of pilots who will come into the next set of exercises that much wiser.
The gist-
-USAF was still unsure of whether the IAF was "ok" before Red Flag. This attitude disappeared once they realised IAF was a professional outfit.
- The IAF got a special mention at end of Red Flag by Nellis evaluators
- The IAF liked the exercise but it is expensive and impacts regular training operations, hence the IAF will create a similar exercise within India itself for regular operations and visit Red Flag once every 4-5 years.
Portugese (Google translate)
Olá Carlos,
Thanks for the welcome gracioso. Eu tenho sido desde há muito interessados no Brasil e exóticas América do Sul, talvez um dia eu possa visitar também. Eu vi recentemente um vídeo no Rio de Janeiro (eu acho), polícia especial no YouTube. A formação eo perigo que enfrentam ambos foram impressionantes. As nações com potencial e desafios substanciais que eu acho que o Brasil ea Índia partilham muitos pontos em comum real e devemos ter trabalhado de perto por muito tempo. De qualquer forma, para responder à sua pergunta:
- A atualização Sukhoi ainda não está assinado, mas pode ser em torno de Outubro ou por aí. De qualquer forma, o atual Bares e aviónica estão muito bem adaptado para os desafios actuais, mesmo através da década, mesmo sem atualização. Armamento precisa ser atualizado, porém, com AMRAAMs Pak ficando em torno da mesma gama ea China, tendo ambos os R-77 e SD-10 Mísseis.
- Sobre a Red Flag, a formação do IAF e Sukhois ambos fizeram muito bem, de qualquer maneira suficiente, a tripulação da IAF foi chamado para uma menção especial no final do Red Flag ao pódio pela tripulação instrutor.
- Do ponto de vista da IAF, o aprendizado-chave foram a capacidade de implantar tão longe com poupa limitada, e da tripulação e ainda manter as taxas de disponibilidade de 90%. A capacidade de realizar missões conjuntas com a equipe da Coréia do Sul, França e os E.U. e, claro, o aprendizado de como um bem equipado, e substancialmente radar como o da Red Flag.
- Agora, para as partes divertidas. Como você sabe, um piloto que não participou no Red Flag criticou o Su-'s. A IAF não respondeu oficialmente, mas as pessoas que "estão em saber" não respondeu. Basicamente,
- Na pré-ups Red Flag no trabalho Mountain Home AFB, o Su-30 MKI e tripulantes IAF teve uma relação de troca de 21:1 versus legado E.U. F-15 e F-16s. Em Mountain Home, a IAF voou 1vs1s (lutador contra o lutador) e utilizado TVC Considerando que, na Red Flag, que era principalmente BVR e grandes compromissos vigor.
- In Red Flag, IAF radar operado Bares com desempenho significativamente reduzida (modo de treino), mas mesmo assim, sob condições de interferência pesada, aviões de IAF liderou as listas de BVR em vários dias.
- Havia casos de fratricídio por conta de problemas de comunicação entre o GCI (AWACS nos dias em que não estava lá) e tripulações de vôo (desde aviões IAF têm o datalink Polyot e não Link16), mas os avaliadores Nellis colocar o ónus da tripulação AWACS, uma vez que mesmo o F-15 equipados com Link16 etc também cometeu o mesmo número de fratricides.
- Fiabilidade Rafale era um pouco baixa, em torno de 60-70%, como testemunhado por um journo que visitou a tripulação da IAF.
- IAF A2G desempenho era ok, usando o Litening laser pod (config armas exato não foi revelado), mas teve vítimas, bem, como chaff, flares e não podiam ser utilizados por conta de restrições de intervalo (Vegas é espaço ocupado e eqpt IAF não foi habilitados para E.U.).
Um link em alguns da Bandeira Vermelha e do desempenho associado pode ser encontrada aqui:
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... n-you.html
Um documentário sobre o Red Flag por Vishnu Som (editor de um canal de notícias)
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8122432671 #
Esta é a sua conta em primeira mão da Bandeira Vermelha e do IAF:
Vishnu Som de primeira mão sobre o que realmente aconteceu na Red Flag 08
Vishnu Som, Editor Associado e Sênior de âncora na NDTV, foi o único jornalista da Índia na Red Flag 08, e, nesse sentido, o melhor colocado para falar sobre o que aconteceu lá. Ele nos mandou um comentário muito abrangente para o último post sobre a polêmica de vídeo vazou. Vishnu, permitiu-me para postar o seu comentário aqui como uma excelente coluna. Graças Vishnu!
Para todos vocês que estão lá fora, no mundo da Internet e que tenham um interesse no desempenho da Força Aérea da Índia na Red Flag 2008 .. Tenho algumas observações. Como o único jornalista indiano que passou um longo período de tempo em Nellis após ser concedida autorização pelo tanto a Força Aérea Indiana e os E.U. da Força Aérea, que foi concedido o acesso a fontes impecável em ambas as forças.
O que mais, eu era capaz de confirmar esta informação de forma independente, com confiança, fontes alternativas. Vários dos pontos que apresentamos aqui na forma deste post no fórum Rakshak Bharat serão compilados em um artigo que vou postar a minha empresa ndtv.com site. Para aqueles de vocês que não estão familiarizados com a mídia indiana ... Nova Deli Television (NDTV) da Índia é a maior rede de notícias 24 horas e nosso site é um dos mais vistos entre os sites de notícias no país. No momento, eu decidi não fazer uma reportagem de televisão sobre isto, pois acredito que o conteúdo deste post são demasiado técnico para um público maior.
Para começar ... e isto não pode ser salientado o suficiente ... a bandeira vermelha exercícios foram uma excelente experiência de aprendizado para todos os participantes, não menos importante de todos os indianos da Força Aérea que, durante um período de tempo, ganhou a reputação de ser um dos melhores do mundo, as forças aéreas operacionais.
Esta foi uma reputação que foi reforçado na Red Flag 2008, de combate aéreo do mundo exercícios mais avançados, onde a Força Aérea da Índia colocou um número de estado da arte MKI jatos Sukhoi 30, além de IL-76 transporta e IL-78 Unidades de reabastecimento no ar .
Para os outros participantes na Red Flag exercícios ... ou seja, a Força Aérea sul-coreano, francês e E.U. Força Aérea ... a oportunidade de treinar com uma plataforma como o Sukhoi 30 MKI foi uma oportunidade que só não podia ser desperdiçada. Isto tem muito a fazer não só com o jato, mas também com a força aérea que opera o lutador, uma força que tenha feito uma marca como um operador inovador de fácil jets.The E.U. Força Aérea ... o acolhimento destes exercícios ... era singularmente gracioso na sua apreciação para o contingente da Força Aérea indiana, que entrou em Red Flag ter treinado exaustivamente para os exercícios, não só volta para casa, mas também no Mountain Home Air Force Base em os E.U..
Contrariamente às observações solicitadas por alguns pessoal que presta serviço E.U. não directamente relacionados com operações do dia a dia com os exercícios ... A Força Aérea Indiana e seus Su-30 mais do que uma marca fez durante sua estada no Reino States.For começar ... não um único Sukhoi 30 MKI lutador foi derrubado ` 'em missões de combate aéreo aproximado na base aérea de Mountain Home. Na verdade, nenhum dos Sukhois foram sequer perto de ser derrubado no 10 um estranho em uma saídas que foram planeadas para os primeiros dois dias de exercícios em Mountain Home. Estes compromissos de uma em uma manchete jatos da Força Aérea como o F-15 e F-16 em combates aéreos contra fechar o Su-30 MKI. A maioria da mata reivindicado por estes compromissos foram concedidos à Força Aérea da Índia com o restante sendo estes sem resultados. [/ b] Indian Air Force Sukhois usou suas hélices famoso em um em um desses compromissos. Ao contrário do que pode ter sido relatada em outro lugar ... o Su-30 tem uma velocidade angular de mais de 35 graus quando operando no modo vetor empuxo. Em determinadas circunstâncias, esse valor sobe consideravelmente.
No momento em que os exercícios em Mountain Home tinha amadurecido ... a Força Aérea indiana se formou para a formação de grandes exercícios que contou com dezenas de aviões no céu. Em um desses exercícios ... as forças azul, da qual a Força Aérea indiana foi uma parte ... derrubaram mais de 21 jatos do inimigo. A maioria destes «mata» foram creditados à Força Aérea da Índia. [/ B]
Até o momento a Força Aérea da Índia estava pronta para a Red Flag, o contingente tinha trabalhado com sucesso até usando a engatinhar, andar, correr princípio. Na Red Flag, porém, eles se viram em desvantagem substancial vis a vis os outros participantes, uma vez que não estavam em rede com AWACS e outras plataformas da mesma maneira em que os jatos da Força Aérea ou de outros participantes eram. Na verdade, Indian Air Force Sukhois nem sequer estavam ligados um ao outro usando seus links russo construído dados, pois as autoridades americanas pediram para especificidades do sistema antes de ter sido liberado para operar no espaço aéreo E.U.. O IAF, naturalmente, considerou que isso poderia comprometer a bordo um sistema de classificados e decidiu continuar com as missões sem o uso de links de dados entre o Sukhois. Nem foi a Força Aérea indiana autorizada a utilizar palha ou flares, chamariz essencial para escapar mísseis que foram disparados por aviões inimigos. Isto porque a FAA E.U. tinha visibilidade e as preocupações relacionadas com a poluição no caso em que estes foram usados em que é denso, ocupado o espaço aéreo na região de Las Vegas.
A Bandeira Vermelha exercícios se baseavam-se em compromissos de grande força e não ver a Força Aérea Indiana implantar em todas as linhas de vectorização em qualquer um dos 30 jatos Sukhoi que isto não era necessária uma vez que os compromissos estavam em ranges.Though prazo, é verdade que há 4-5 foram os incidentes de fratricides envolvendo a Força Aérea indiana na Red Flag ... é importante salientar o seguinte: No debriefs que se seguiram os exercícios ... a responsabilidade pela fratricides eram postos não nos controladores de caça os pilotos. Seu também importante assinalar que, ao contrário de Mountain Home, nenhum dos controladores próprios da Indian Air Force lutador foram autorizados a participar, desde que houve classificados em Nellis equipamento utilizado para o acompanhamento dos exercícios. A falta de controle adequado eo fato de que os controladores de caça Nellis muitas vezes tinha problemas para compreender sotaques indianos (eles tiveram dificuldade de entender sotaques francês também) resultou em uma falta de controle adequado nas situações. O que é mais ... dado o fato de que a disponibilidade de AWACS foi muitas vezes de baixo ... a maior parte do fratricides teve lugar nos dias em que o jato AWACS não foi implantado. O que é importante a lembrar é que embora os participantes E.U. nestes exercícios tiveram um número semelhante de fratricides apesar de ser totalmente interligadas com links de dados e os mais recentes sistemas IFF.
Assim foi a Força Aérea Indiana invencível no Red Flag. Em uma palavra ... não. Então, sim, certamente havia dias em que vários jatos Sukhoi foram derrubados. E houve outros quando eles derrubaram muitos jatos opostos. Finalmente embora ... o sucesso da Força Aérea da Índia na Red Flag residia no fato de que eles poderiam satisfazer os objectivos da sua missão, bem como, se não melhor, do que qualquer outro participante. Apesar das condições de clima quente, a IAF teve uma taxa de 95 por cento de lançamento da missão, muito melhor do que alguns dos participantes. E ninguém entrou na linha de pensamento exercícios de pontuação seria um perfeito em favor da IAF. Na verdade ... o IAF foi para estes exercícios com um espírito aberto e cheio de admiração do mundo batendo na Base gama com um sistema incomparável de calibrar engajamento results.Perhaps a parte mais encorajadores destes exercícios vem do fato de que o índio da Força Aérea jovens pilotos ... aprendeu com seus erros, analisado, apreciado e voltou forte. Os erros não foram repetidos. Na verdade ... o missões onde a IAF não foi bem acabou por ser imensas experiências de aprendizagem. Ao final dos exercícios ... o mais do que claro que o IAF Su-30s eram mais do que um jogo para as variantes dos jatos participantes na Red Flag exercícios. Considerando o fato de que o sensor central da Sukhoi, o radar ... realizou-se muito bem em modo de treino ... apesar de a barragem de interferência eletrônica augura bem para a Força Aérea da Índia.
Quanto aos seus pilotos jovens ... Estas são as habilidades e experiências que eles vão ter de volta a seus esquadrões ... experiências que serão transferidos para um novo conjunto de pilotos que virão para o próximo conjunto de exercícios que muito mais sábio. [/ Quote]
Houve também um vídeo, o link do qual eu não consigo localizar agora, que tinha entrevistas diretas das equipes e pilotos da Red Flag.
O ponto -
-USAF ainda era incerto se o IAF foi "ok" antes da Red Flag. Esta atitude desapareceu quando se aperceberam da IAF foi um equipamento profissional.
- A IAF tem uma menção especial no final do Red Flag por avaliadores Nellis
- A IAF gostou do exercício, mas é caro e os impactos de acções de formação regulares, portanto, o IAF vai criar um exercício semelhante na Índia próprio para operações regulares Red Flag e visitar uma vez a cada 4-5 anos.
Editado pela última vez por Archer em Dom Set 13, 2009 8:11 am, em um total de 1 vez.
Re: Su-35 News
Thank you Archer, the infos you provided are very interesting again.
I'd like to apologise for my poor english, but I hope it'll be enought to make it work.
About Brasil and Índia, for sure, those countries really has a lot of similarities and could share many aspects about defense, for example.
In fact, our government is already increasing comercial and military relationship between our countries.
The future may reserve some very good news for us both.
Thank you!
I'd like to apologise for my poor english, but I hope it'll be enought to make it work.
About Brasil and Índia, for sure, those countries really has a lot of similarities and could share many aspects about defense, for example.
In fact, our government is already increasing comercial and military relationship between our countries.
The future may reserve some very good news for us both.
Thank you!
Re: Su-35 News
Carlos,
You have nothing to apologize for, your English is real good, and compared to my non existent Portugese, far better.
The problem with India is that our Govt is simply too lazy at times about strategic planning in defense and does not think far ahead. I am sure if our aerospace and defense industries were working closely together, Brazil may not have sold the Anti Radiation missiles to Pakistan. And surely, Hindustan Aeronautics and Embraer could have a lot of mutually viable projects. There is so much we could have done and can still do together, but everything in Delhi is paperwork, paperwork and more paperwork!
One good thing is in recent days we have purchased Embraers for our own AEW&C platform and the Indian Air Force's VIP (taking politicians around) flight. Hope purchase extends to joint development of aircraft.
About the Su-35, I think the one key advantage it will continue to retain over the Su-30 MKI may be its flight performance ie the AL-117S engines and lower weight airframe giving it better acceleration and supersonic performance. The Su-30 MKI upgrade may not include these new engines for now, more powerful engines means more fuel required, and that means lesser range at existing fuel. So to get more fuel, you will have to add tanks, increase fuel capacity and do structural work on the MKI.
Hence, the "near by" Sukhoi upgrade will probably be focused on avionics and weaponry.
I dont know whether you guys have seen it, but in recent days, Indian Sukhois have operationalized the Elta 2060 P Radar pod for Synthetic Aperture Radar capability. This is really useful for us versus Pak and China.
Of course, ideally we should work with you guys for the SAR capability on your Erieyes.
I have been too lazy this time to translate this into Portugese, I hope thats ok.
You have nothing to apologize for, your English is real good, and compared to my non existent Portugese, far better.

The problem with India is that our Govt is simply too lazy at times about strategic planning in defense and does not think far ahead. I am sure if our aerospace and defense industries were working closely together, Brazil may not have sold the Anti Radiation missiles to Pakistan. And surely, Hindustan Aeronautics and Embraer could have a lot of mutually viable projects. There is so much we could have done and can still do together, but everything in Delhi is paperwork, paperwork and more paperwork!

One good thing is in recent days we have purchased Embraers for our own AEW&C platform and the Indian Air Force's VIP (taking politicians around) flight. Hope purchase extends to joint development of aircraft.
About the Su-35, I think the one key advantage it will continue to retain over the Su-30 MKI may be its flight performance ie the AL-117S engines and lower weight airframe giving it better acceleration and supersonic performance. The Su-30 MKI upgrade may not include these new engines for now, more powerful engines means more fuel required, and that means lesser range at existing fuel. So to get more fuel, you will have to add tanks, increase fuel capacity and do structural work on the MKI.
Hence, the "near by" Sukhoi upgrade will probably be focused on avionics and weaponry.
I dont know whether you guys have seen it, but in recent days, Indian Sukhois have operationalized the Elta 2060 P Radar pod for Synthetic Aperture Radar capability. This is really useful for us versus Pak and China.
Of course, ideally we should work with you guys for the SAR capability on your Erieyes.
I have been too lazy this time to translate this into Portugese, I hope thats ok.

- Túlio
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Re: Su-35 News
Like the Astra BVR missile...
Hey, am i wrong or really there's an interest from India, South Africa and Brasil for a joint BVR missile program?
Whoa, sorry: WELCOME!!!

Hey, am i wrong or really there's an interest from India, South Africa and Brasil for a joint BVR missile program?
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“You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.”
Morpheus
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Re: Su-35 News
Archer escreveu:Hi, I am a new member from India.
Unfortunately, since I dont know how to translate the board into English, I cant understand the posts here, but theres a bit of news that I thought might of relevance and interest to the members here.
The Su-30 MKI is now to be upgraded with new avionics, probably Su-35 derived and specially developed, by NIIP and Sukhoi. The Bars radar for instance will have doubled range, doubled TWS, 1.5-2 times engaged figures. Other avionics upgrades are also planned. It is interesting to note, that the Su-30 MKI came about by taking all the Russian technology developed for the (original) Su-35 and Su-37 programs and combining them with other items from India, France, Israel. Looks like this event will happen again.
Machine translated into Portuegese: (Google Translate)
Olá, eu sou um novo membro da Índia.
Infelizmente, desde que eu não sei como traduzir a placa em Inglês, eu não posso entender as mensagens aqui, mas há um pouco de notícia que eu pensei que poderia de relevância e interesse para os membros aqui.
O Su-30 MKI está agora a ser atualizado com novos aviônicos, provavelmente Su-35 e derivados, especialmente desenvolvido, pelo INPI e Sukhoi. O radar Bares, por exemplo, terá dobrado intervalo, o dobro do TWS, 1,5-2 vezes os valores envolvidos. Outras atualizações de aviónica estão também previstas. É interessante notar, que o Su-30 MKI surgiu tomando toda a tecnologia desenvolvida para o russo (original) Su-35 e Su-37 programas e combiná-los com outros itens da Índia, França, Israel. Parece que este evento vai acontecer de novo.
Welcome Archer! Some how I do not understand english very well .... But we find a way to understand, using online translators ....
We are confident that their expertise will add much to our forum!

Jesus Cristo meu Senhor -"O Leão da tribo de Judah"!!!
Re: Su-35 News
Hi Tulio,
Thanks for the welcome, btw, its 5:35 am here so I must log off soon, but your forum and website is very very interesting. Is there a way though, to use a translation tool on the forum after logging in, to read the Portugese language posts. Both google and babelfish wont work unfortunately.
To get to your point, yes, the Astra could have been a good JV, we are currently relying on an imported seeker apparently and the rest is locally sourced, with plans to replace the seeker with a local design.
One of the problems which we'd face in a tri-nation program is workshare. Each nation, Brazil, South Africa and India would like to keep as much as possible inhouse, to learn from it for future programs. But thats going to a huge issue.
So I guess two nation programs are the way to go, if joint ventures have to be done.
Theres should be a fair bit of interest at the incredible success Embraer has achieved, competing with the west and creating one of the world's most successful aircraft companies is a very great achievement!!
Thanks for the welcome, btw, its 5:35 am here so I must log off soon, but your forum and website is very very interesting. Is there a way though, to use a translation tool on the forum after logging in, to read the Portugese language posts. Both google and babelfish wont work unfortunately.
To get to your point, yes, the Astra could have been a good JV, we are currently relying on an imported seeker apparently and the rest is locally sourced, with plans to replace the seeker with a local design.
One of the problems which we'd face in a tri-nation program is workshare. Each nation, Brazil, South Africa and India would like to keep as much as possible inhouse, to learn from it for future programs. But thats going to a huge issue.
So I guess two nation programs are the way to go, if joint ventures have to be done.
Theres should be a fair bit of interest at the incredible success Embraer has achieved, competing with the west and creating one of the world's most successful aircraft companies is a very great achievement!!
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- Intermediário
- Mensagens: 342
- Registrado em: Sex Jun 30, 2006 1:11 am
- Agradeceu: 2 vezes
Re: Su-35 News
Hi Archer...
Your participation in this forum is very welcome and tanks for all informations
You quoted an interview with the flight crews who flew in the red flag
I'm very interested to know the opinon and the experiences learned of IAF perssonel in the redflag
If you find the link !!! please bring to us
cheers
Your participation in this forum is very welcome and tanks for all informations

You quoted an interview with the flight crews who flew in the red flag
I'm very interested to know the opinon and the experiences learned of IAF perssonel in the redflag
If you find the link !!! please bring to us
cheers

